- Cecilie Drewes
- 20 år
- Ansat siden 2016
- Erhvervsuddannelse som hotelreceptionist
-
Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?
Jeg er hotelreceptionist i Absalon Hotel Group, og mine primære arbejdsopgaver foregår i receptionen i fronten med gæsterne og i alle de bagvedliggende touch points. I receptionen skaber vi gode oplevelser med masser af personlighed for vores gæster ved at checke gæster ind og ud, hjælpe med alle former for inspiration til ting at se i byen og generelle problemløsninger. Helt generelt er receptionistens rolle at få det meste af huset til at spille på alle tider af døgnet.
-
Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?
For mig er det helt klar gæstekontakten, der er den mest spændende opgave. Gæsterne kommer ofte med spørgsmål til, hvad de kan lave, imens de er i København samt generelle spørgsmål omkring byen. Jeg syntes altid, det er spændende at planlægge flere dage for vores gæster, specielt fordi gæsterne ikke er ens, så der skal vi være meget kreative og spørge ind til behov. Her gælder det om at få skabt en god relation til gæsten, så de føler sig set og hørt og hjemme på vores hoteller.
De mest udfordrende opgaver må nok være, når der er noget teknisk, som skal fikses. Heldigvis har vi et super samarbejde hen over flere afdelinger, så selv de mere tekniske ting kan blive fikset så hurtigt som muligt.
-
Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?
Jeg bruger min uddannelse hver dag. Vi har lært en del værktøjer og teorier til bl.a. at kunne segmentere vores gæster, når de står foran os, og hvordan vi ud fra de observationer kan inspirere dem til deres dage i København. Kulturforståelse, psykologi, turismelære og meget meget mere kommer i spil på mit arbejde hver dag.
-
Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Absalon Hotel Group?
Helt klart vores teamspirit - vi har et helt vanvittigt godt sammenhold i hele huset og en rigtig god kultur. Den samme kultur, der gør sig gældende over for vores gæster. Ansvar - er noget man får tidligt ansvar i Absalon Hotel Group, og dette er bestemt med til, at man udvikler sig sammen med sit arbejde hele tiden. Glade gæster - vi går langt for, at vores gæster er glade, og det er selvfølgelig altid dejligt, når man kan mærke, at vores gæster er vilde med at bo hos os.
-
Hvorfor er Absalon Hotel Group en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?
Absalon Hotel Group er rigtig gode til at værdsætte deres medarbejdere. Derfor er vi super motiverede og skaber mange flotte resultater. Både Absalon og Andersen Hotel er i top 10 på Tripadvisor i København. Vi fejrer rigtig mange forskellige anledninger. Det viser, at alles indsats er værdsat, og så skaber det bare et stærkt fællesskab, der gør en forskel hver dag. For dét at man kan tage på arbejde og vide, at man skal være på vagt med skønne mennesker er altid et stort boost.
Læs mere om Absalon Hotel Group