- Lene Fischer
- 54 år
- Ansat siden 2009
- Farvehandler
Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?
Jeg er i dag ansat som butikschef i Køge. Mine primære arbejdsopgaver varierer meget. I løbet af en dag foretager jeg mig mange forskellige opgaver. Eksempelvis starter jeg typisk min arbejdsdag, med at lave kaffen klar til kunderne og åbne kasserne, så vi er klar til at ekspedere vores kunder. Senere på dagen tager jeg mig så af diverse administrative opgaver på kontoret.
Det mest essentielle i mit job er dog at ekspedere kunder, og sørge for at de får den rette vejledning, så de går glade og tilfredse herfra. Det at være ude blandt kunderne er også det, jeg sætter allermest pris på i min hverdag. I Flügger har vi to slags kunder: privatkunder og professionelle malere, hvor der også er meget stor forskel på hvilken form for kundeservice, de søger. De private kunder søger meget råd og vejledning om vores forskellige produkter, så der handler det om at kunne forklare alt det, jeg ved om produkterne på en måde, så alle kan forstå det.
De professionelle malere har selvfølgelig også brug for råd og vejledning, men det er ikke i samme grad som de private kunder. Når jeg har med de professionelle malere at gøre, så kommer det sociale element mere ind over, og vi får typisk en snak om hvad de lige i øjeblikket går og har gang i.
Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?
De mest spændende opgaver er også tit dem, som jeg finder mest udfordrende, da min faglige viden så virkelig kommer på prøve. Det kan være en kunde, der kommer ind i butikken med en næsten umulig opgave, men hvor vi i fællesskab får den løst. Det er noget, som jeg synes er virkelig spændende – at løse opgaver der synes umulige ved første øjekast.
Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?
Jeg har gennem min uddannelse som farvehandler fået en stor viden omkring farver og deres betydning for de projekter, de bruges i. På uddannelsen lærte jeg også om sammensætningen af farver, og så lærte vi om produktkendskab, herunder typer af maling, tapet, andre vægbeklædninger, spartelmasser, lim og sikkerhedsudstyr. Vi lærte også om, hvordan butiksvinduer samt selve butikken kan dekoreres.
Da jeg tog uddannelsen, var det en decideret farvehandler uddannelse man tog, hvor den i dag er lidt bredere. Før i tiden solgte en farvehandler ofte også voksdug, gulvbelægning, gardiner og skibsmaling, som vi også lærte noget om på uddannelsen.
Hvilke tre ting er de vigtigste for dig ved at arbejde i en virksomhed som Flügger?
Jeg holder virkelig meget af mine kollegaer, og det sammenhold vi har. Derudover sætter jeg stor pris på, at vi træder til og hjælper hinanden, når der er brug for det. Vi er generelt meget gode til at hjælpe hinanden, hvilket jeg tror skyldes, at vi også er gode til at lave ting sammen uden for arbejdet. Det kan eksempelvis være grillhygge hjemme i haven med kollegaerne. Jeg kan også rigtig godt lide at have et arbejde, hvor jeg har en masse kundekontakt og skal hjælpe kunderne med de rigtige produkter til deres projekter.
Hvorfor er Flügger en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?
I Flügger bliver der afholdt rigtig mange arrangementer for medarbejderne gennem vores personaleforening, og det er noget, som jeg virkelig værdsætter. Eksempelvis deltager vi i den årlige DHL-stafet, hvor vi jo er sammen på kryds og tværs af funktioner og afdelinger, hvilket styrker vores sammenhold. Derudover vægter jeg det højt, at vi har meget medbestemmelse. I Flügger er det muligt at give sin mening til kende, og man ved også, at der bliver lyttet til den. Jeg har på den måde rig mulighed for at præge en stor del af min hverdag.
Mød andre kandidater fra Flügger