- Line S. Jørgensen
- 42 år
- Ansat siden 2016
- Erhvervsuddannelse som Hotelreceptionist og Diplomuddannelse i Ledelse
-
Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?
Jeg arbejder som assisterende receptionschef og mine primære arbejdsopgaver er vagter i receptionen, som består af
gæsteservice, check ind og ud samt diverse ad hoc opgaver. Derudover er jeg ansvarlig for nattevagten, hvor jeg står for møder, oplæring og andre opgaver, som skal uddelegeres fra dagvagten til nattevagten. Jeg er også ansvarlig for debitorlister, og opfølgning på disse regelmæssigt.
-
Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?
Der er ikke to dage, som er ens. Jeg kan tage arbejde med en ide om, hvad jeg skal have lavet, men da det aldrig vides, hvad der sker i løbet af en vagt, er det svært at planlægge alt 100%. Det er lige præcis det, der gør hverdagen spændende. Udfordringer kan være alt fra systemproblemer til gæster, som har mistet bagage i lufthavnen.
Det mest spændende og samtidigt udfordrende er oplæringen af nye kollegaer. Mange starter med en idé om, hvad branchen går ud på. Jeg skal sammen med andre kollegaer vise dem, hvordan vi arbejder i branchen. Begge lejre lærer noget under oplæringen, hvilket gør, at det altid er spændende.
-
Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?
Det er 14-15 år siden, jeg tog min uddannelse som receptionist, så det er mere min erfaring i branchen, jeg bruger end min uddannelse. Jeg bruger min erfaring, når der er situationer, som er udover det sædvanlige - alt fra brandalarmer til gæster, der har problemer under deres ophold.
Jeg er i gang med at tage diplomuddannelsen ”Oplevelsesledelse” hos Asnæs og Vangstrup. Jeg har specielt brugt redskaberne omkring ’konflikthåndtering’ i forhold til at løse problemer mellem kollegaer og opnå et resultat, som alle var tilfredse med. Til dagligt bruges redskaberne også i forbindelse med gæster, som kan være utilfredse med noget i forbindelse med deres ophold. Oplevelsesledelse har indtil nu givet mig et godt indblik i vores forskelligheder som team, og at vi alle ikke arbejder på samme måde f.eks. at alle ikke lærer på samme måde - nogle ønsker at tænke over en opgave, mens andre bare kaster sig ud i det. I et team med mange forskellige baggrunde, ideer, tanker og niveauer er det vigtigt, at jeg som mellemleder kan differencer, hvem der arbejder, hvordan med tingene.
-
Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Absalon Hotel Group?
Fællesskabet
I receptionen er der et fantastisk velfungerende og harmonerende team. Vi er som mennesker meget forskellige, men vi accepterer og anerkender hinandens forskelligheder og drager nytte af dem. Samme fællesskab findes også på tværs af afdelinger og mellem organisationens led (ansat-mellemleder-leder-direktion).
Uddannelse
Der er rig mulighed for at få uddannelse både internt og eksternt.
Tillid
Direktionen viser stor tillid til de ansatte. Der er ikke en, som står i nakken på dig og tjekker alt, hvad du laver – der er tillid til, at man gør det, man skal.
-
Hvorfor er Absalon Hotel Group en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?
Jeg kom fra et andet hotel, hvor jeg havde været 9,5 år uden mulighed for at udvikle eller uddanne mig inden for mit fag. Så da jeg fik tilbuddet om Absalon Hotel var det meget nemt at sige ja. At kontrasten mellem de to hoteller var så stor var i starten en dejlig overraskelse, og det var svært ikke at tænke på, hvorfor et jobskifte ikke var gjort noget før.
Jeg har fået lov til at udvikle mig - både på det personlige plan og i høj grad også på det faglige. Jeg fik hurtigt ansvarsområder og tilbudt uddannelse. Uddannelse, som har givet mig redskaber, til at gøre dagligdagen nemmere og har givet mig venskaber på tværs af branchen i København.
Absalon Hotel Group er ikke kun en arbejdsplads. Det er også et mødested uden for arbejdstiden, det heller ikke ”bare” kollegaer - det er venner, som har det godt i hinandens selskab både på og uden for arbejdspladsen – og det er det, der gør, at glæden ved at komme på arbejde, altid er der.
Læs mere om Absalon Hotel Group