Om uddannelsen
Tidlig opsporing - børn i udsatte positioner
Efter uddannelsen kan du med afsæt i arbejdet omkring tidlig opsporing af børn (0 til 6 år) i udsatte positioner, arbejde ud fra trivselsdimensioner, og anvende objektive observationer og analysemetoder i udarbejdelsen af en trivselsvurdering. Du vil ligeledes kunne medvirke ved udarbejdelse af en handleplan i samarbejde med forældre og andre samarbejdspartnere.
Dit udbytte
- Med forståelse for overordnede målsætninger, medvirke til tidlig opsporing og indsats for børn i udsatte positioner.
- Reagere på bekymring, på baggrund af viden om de fire trivselsdimensioner.
- Observere ud fra strukturende, anerkendte og professionelle observationsredskaber.
- Medvirke ved udarbejdelse af en objektiv individuel trivselsvurdering.
- Anvende handleguides og værktøjer i udarbejdelse af en handleplan for en tidlig indsats.
- Indgå i en væsentlig, respektfuld dialog med forældrene om barnets trivsel og behov.
- Beskrive og begrunde situationer som grundlag for analyse, refleksion og nye handlemuligheder i et helhedsorienteret samspil med forældre, barnet og tværfaglige samarbejdspartnere.
- Reflektere over egen rolle i relationerne til forældre og det tværfaglige samarbejde.
Kurset består af ét fag
- Tidlig opsporing - børn i udsatte positioner (2 dage) AMU-Nr: 48668
Ansøgning og adgangskrav
Målgruppe
Pædagogiske assistenter, pædagogmedhjælpere og dagplejere.
Pris
Dette kursus er som udgangspunk gratis.
Har du en videregående uddannelse, skal du dog betale fuld pris for kurset: 1383,- kr.
Få information
Find din SOSU-uddannelse ved Randers Social- og Sundhedsskole
Styrk dine kompetencer inden for social- og sundhed og pædagogik med et kursus på Randers Social- og Sundhedsskole På Randers Social- og Sundhedsskole udbyder vi et bredt udvalg af kurser og efteruddannelse inden for social- og sundhedsområdet og det pædagogiske område....