- Maria Kaa Andersen
- 28 år
- Ansat siden november 2018
- Cand.merc.(kom)
-
Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?
Jeg er ansat som Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. Mine kollegaer i vores marketingafdeling sidder til daglig på vores hovedkontor i Amsterdam, og det er derfor min primære opgave at tilpasse vores marketingtiltag til det danske marked.
-
Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?
Det er spændende at være med til at starte et hollandsk koncept op i Danmark samt øge kendskabet på det danske marked. Da Swapfiets er forholdsvis ny på det danske marked og først åbnede sine tre butikker i december 2018, er mine dage præget af mange forskellige opgaver, som ikke altid ligger inden for mit kompetencefelt. En af de store udfordringer er at få danskerne til at forstå konceptet samt ordet Swapfiets, som er sammensat af det engelske ord ”swap” og det hollandske ord for cykel, ”fiets”.
-
Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?
Jeg har en kandidatgrad fra Copenhagen Business School, Cand.merc.(kom) med en specialisering i PR og marketing. Jeg trækker i den grad på de kompetencer, som jeg har tilegnet mig inden for strategisk virksomhedsforståelse, PR og marketing.
-
Hvad er de tre vigtigste ting i dit arbejde hos Swapfiets?
Ansvar, strategiudvikling og sparring med mine kollegaer.
-
Hvorfor er Swapfiets en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?
Det inspirerer mig at være en del af en nystartet virksomhed samt at være med til at sætte mit eget præg på Swapfiets i Danmark. Slutteligt er Swapfiets en attraktiv virksomhed, da jeg har gode muligheder for at udvikle mig og styrke mine strategiske og kommunikative kompetencer.