- Mitzi Damberg
- Ansat siden 2012
- Serviceøkonom
-
Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?
Jeg arbejder som receptionschef i receptionen på Scandic Sydhavnen. Jeg er helt ny i stillingen og har tidligere arbejdet som shiftleader på samme hotel. Som shiftleader har man ansvaret for den daglige drift i receptionen, når man er på vagt. Man står for kontakt med vores samarbejdspartnere og leverandører, og jeg har den daglige kontakt med økonomiafdelingen på vores Support Office. Jeg står for indkøb af varer, både til shoppen og receptionen, herunder varemodtagelse og godkendelse af regninger. Jeg udbetaler kommission, sørger for den daglig drift i receptionen, håndterer større regninger, indberetter dansk statistik, laver månedsafslutning, status på shoppen og lægger vagtplan ind i Timeplan samt ændringer. Jeg håndterer den gæstefeedback, som vi får på hotellet direkte af vores gæster og den feedback, både positive og konstruktive, fra de sociale medier.
-
Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?
At have med mennesker at gøre. Man ved aldrig, hvad der sker, når man arbejder på et hotel. Man tror måske, at man skal i gang med en ting, men så ringer de fra lufthavnen, og så kommer der lige 150 mennesker ind, der ikke kan komme til at flyve, og derfor skal bo hos os. Man skal være forberedt på lidt af hvert, men det er også det, der gør det så sjovt at arbejde på hotel. Man møder en masse forskellige mennesker hver dag, og det er superspændende og udfordrende at skulle løse de forskellige opgaver sammen i et team.
-
Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?
Jeg kan bruge rigtig meget af min uddannelse i mit job. Både i forhold til service, konkrete arbejdsopgaver, salg, marketing og branchekendskab. Derudover bruger jeg min uddannelse, når vi laver budget og planlægger det kommende år. Jeg regner også med at kunne bruge endnu mere fra lederdelen i min uddannelse, når jeg nu er blevet afdelingsleder.
-
Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde i Scandic?
1. At være en del af et fællesskab, både på mit hotel og med de andre Scandic hoteller og vores support office.
2. At blive udfordret hver dag. Der er ingen dage, der er ens i hotelbranchen.
3. At have empowerment. Direktørerne og afdelingslederne er alle utrolig gode til stole på sine medarbejdere, så de føler, at de kan og tør at tage alle de vigtige beslutninger.
-
Hvorfor er Scandic en attraktiv organisation for dig at arbejde i?
Fordi når man arbejder i Scandic bliver man en del af en familie og et fællesskab lige fra, man starter. Det er svært at forklare, men man kan mærke det så snart, man starter hos Scandic. Scandics værdier (Be Caring, Be You, Be a Pro og Be Bold) passer perfekt til mig, og jeg elsker, at alle er velkomne hos Scandic. Vi gør utrolig meget for vores elever og holder elevkonference hvert år, og vi har en jobgaranti, når de er færdige som elev på et hotel. Hos Scandic bliver alle set, især alle dem, der er på ”gulvet”, og hvis man viser, at man vil, så er det kun fantasien, der sætter grænse, og man kan blive til, hvad man har lyst til.