- Frederik Hviid
- 31 år
- Ansat siden april 2018
-
Akademiuddannelse i Finansiel Rådgivning, HD i Organisation & Ledelse
-
Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?
Jeg arbejder i Channels, som sagt på dansk er vores menneskebetjente kundekanaler. Min afdelingen arbejder med alle former for optimering, kvalitetssikring og effektivisering af forretningen – både med udgangspunkt i kunderne, så de får den bedste oplevelse i deres relation med Telia og med udgangspunkt i forretningen, så vi driver en så omkostningseffektiv og sund forretning som muligt.
Vi er et stort og blandet hold af projektledere, robot-udviklere og tekniske kolleger, som alle sammen arbejder for at gøre vores kunders og vores kollegers dagligdag så nem og bekymringsfri som muligt. Vi arbejder meget med digitalisering og kunderejser – fx udvikling af vores digitale selvbetjeningsunivers, bygge robotter til at udføre rutinepræget arbejde, udvikling af chatbots eller simplificering af forretningsgange og procedurer.
-
Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?
Selvom det lyder som den største kliché ever, så er mine dage ALDRIG ens! Min dagligdag er dynamisk og omskiftelig – selvfølgelig fordi branchen og kundernes forventninger og behov konstant ændrer sig.
Det mest spændende i mit job er ledelsen af mit team, og hvordan jeg udvikler og udfordrer dem til at nå vores mål. Samspillet med kolleger og enheder på tværs af organisationen – både i og udenfor Danmark – er en forudsætning for, at vi bliver en succes. Netop dét er både spændende og udfordrende, fordi det kræver, at vi ser tingene ens eller forstår hinandens prioriteringer.
-
Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?
Jeg bruger mange forskellige elementer fra mine uddannelser. Først og fremmest bruger jeg det menneskekendskab, som jeg har fået gennem mine uddannelser og jobs i den finansielle sektor. Forståelsen for mennesker og kunder hjælper mig hver eneste dag. Min finansielle forståelse og viden om finansielle infrastrukturer trækker jeg og mit team også på – fx når vi ændrer fakturerings-setup, betalingsmetoder, rykkerflows osv.
Jeg arbejder med forandringer og strategi hver dag, og her kommer min HD i særdeleshed til gavn. Den har endvidere skærpet mine evner til at vurdere informationer kritisk samt min analytiske sans, som er en forudsætning forud for alle vores projektet og initiativer.
-
Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Telia?
1. Viljen – Der er plads til at tage chancer og afprøve nye ting og teknologier
2. Kunderne – der er rigtige menneske i den anden ende, som bliver påvirket og får glæde af vores løsninger
3. Størrelsen – Telia er en stor, mangfoldig arbejdsplads, så jeg har glæde af at samarbejde med mange forskellige, dygtige kolleger.
-
Hvorfor er Telia en attraktiv organisation for dig at arbejde i?
Netop de tre punkter nævnt ovenfor gør, at jeg går glad på arbejde hver eneste dag. Telia er en kæmpe virksomhed med masser af job- og karrieremuligheder, hvilket er vigtigt for mig. I mit job får jeg masser af handlefrihed og indflydelse, og det både motiverer og udvikler mig i jobbet.
Mød andre kandidater fra Telia