- Jens Nyberg Porse
- 27 år
- Ansat siden 2014
- Datamatiker
-
Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?
Som IT-udvikler arbejder jeg med udvikling af bankens IT-løsninger og systemer. Specifikt har jeg udviklingsansvaret for Jyske Bank Erhvervs CRM (Customer Relationship Management) system, som er det primære arbejdsværktøj, vores erhvervsrådgivere og specialister anvender til at yde god, kundevendt rådgivning. Dette har jeg været, siden systemet blev lanceret, hvilket er lige knap 3 år siden.
Denne rolle omfatter primært at løse den tekniske side af CRM systemet, som eksempelvis databehandling, tilpasning af brugergrænsefladen og automatisering af processer, men det kan også være almen drift og teknisk support.
-
Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?
Jeg er meget ofte i tæt dialog med rådgiverne, der bruger systemet samt deres ledelse, med det formål at omsætte deres ønsker og behov, til konkrete løsninger og funktionalitet. Det er super spændene at forsøge at identificere, hvordan deres arbejdsprocesser kan understøttes og forbedres via IT-løsninger, selvom det til tider kan være lidt af en hovedpine.
Og når man efterfølgende kan se begejstringen hos brugerne, når ens eget arbejder nu hjælper dem til at arbejde hurtigere, bedre og mere effektivt, så bliver man også selv så dejlig glad.
-
Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?
Jeg er uddannet datamatiker, så naturligvis kommer fagpaletten herfra i spil dagligt. De programmatiske færdigheder er nemme at udpege: Der er programmer, der skal designes og koder, der skal skrives. Men noget, der også var meget fokus omkring på studiet, var arbejdet med IT projekter som helhed. Behovsanalyse, planlægning, prioritering, prototyper, testfase, implementering osv. Vi var igennem hele møllen. Det virkede ikke særligt relevant på det tidspunkt – fordi vi nok helst bare ville kode – men jeg bruger faktisk meget af min tid på disse aspekter i min dagligdag.
Noget andet jeg også bruger, dog i en lidt mindre grad, er min Finansøkonom-uddannelse, som jeg gennemførte, før jeg startede på datamatiker-uddannelsen. Det, at kunne relatere sig til slutbrugernes ønsker og behov, kan gøre hele processen med at udvikle og implementere løsninger en del nemmere.
-
Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Jyske Bank?
1. Gode kollegaer. Det lyder lidt som en kliché, men når man dagligt er så mange timer i samme lokale, så er det bare en nødvendighed.
2. Behageligt arbejdsmiljø. Det skal være rart at være på arbejde. Ens arbejdsplads skal være i orden – gode stole, hæve/sænkebord med mere. Og så skal der altid være en kaffemaskine inden for rækkevide.
3. Kantinen. For pokker, hvor har vi en god kantine.
-
Hvorfor er Jyske Bank en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?
Jyske bank er en virksomhed, der, også på IT-siden, er under konstant udvikling, så der er altid nye opgaver, der skal tages fat i og nye udfordringer, der skal overkommes. Det kan både være vildt spændende at udtænke nye løsninger, men til tider også lidt frustrerende - især hvis det betyder at ens tidligere arbejde bliver forældet eller decideret gjort irrelevant. Men det er bare realiteten af det at arbejde med IT, og jeg er super glad og for at arbejde med dette i Jyske Bank.