- Kimmie Madsen
- 27 år
- Ansat siden 2018
- Uddannet Speditør
-
Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?
Jeg beskæftiger mig primært med Pharma-trafik fra Sjælland til SE-Göteborg. Mine opgaver består i at modtage bookinger fra kunder, taste sendinger og følge op på ordrene. Pharmatransporten indebærer også en del kontrol, og det er vigtigt, at vores materiel bliver overvåget 24/7. Under oplastning er det således også vores (disponenternes) ansvar at holde øje med materiellet, og at alt foregår efter forskrifterne.
-
Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?
Det mest spændende er ved mit arbejde er, at jeg aldrig ved, hvilken dag jeg møder ind til. Jeg kan godt have en plan A eller B dagen før, som ender ud i plan C eller D.
Kontakten til kunderne er en stor del af min dagligdag, og det er en af de opgaver, der godt kan være lidt udfordrende, når man beskæftiger sig med spedition. Kunderne stiller større og større krav til, hvad vi skal kunne løse og vores fleksibilitet. De forventer også en høj service, men det er også det, der gør hverdagen spændende - at skulle levere god service og høj fleksibilitet hver dag til vores kunder.
-
Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?
Jeg er uddannet indenfor kontor med speciale i spedition. Uden denne grundlæggende uddannelse ville det være en stor udfordring for mig at gennemføre min arbejdsdag. Det har været vigtigt for mit arbejde, at jeg har fået en basisviden, som gør, at jeg er godt rustet til de forskellige opgaver, som hverdagen bringer - det kan fx være udregning af plads på biler, afregninger af kunder, håndtering af temperatursendinger samt farligt gods.
-
Hvad er de tre vigtigste ting i dit arbejde BHS Logistics?
1. At jeg føler, at jeg skaber værdi for virksomheden hver dag, når jeg møder ind.
2. Relationen til mine kolleager. Mine kollegaer er der, når jeg er glad, trist, sur, irriteret og bander det hele væk. De er en kæmpe støtte – både privat og arbejdsmæssigt.
3. Hos BHS er det aldrig ”forbudt” at stille spørgsmål og undre sig – det kan jo være, at en kollega kan hjælpe med at finde den bedste løsning – både i forhold til BHS og for vores kunder.
-
Hvorfor er BHS Logistics en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?
Da BHS er en forholdsvis ”lille” virksomhed, betyder det, at jeg som speditør har ”fingrene nede i alt”. Jeg er med fra A-Z lige fra booking til afregning. Det skaber en stor tilfredsstillelse, og det giver et godt indblik i, hvordan hele transportforløbet fungerer. Derudover er jeg med til at træffe beslutningerne om, hvad der skal ske, og der er ikke langt fra tanke til handling – hvis du selv er villig til at lægge kræfter i dit arbejde.