- Anne-Sophie Uldall Petersen
- 29 år
- Ansat siden 2014
- Cand.mag i Medievidenskab
-
Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?
Jeg er digital redaktør på Modemagasinet IN og producerer det redaktionelle indhold til vores online platforme. Det tæller selvfølgelig vores site, men i høj grad også Instagram og Instagram Stories, som er blevet det medie, hvor vi er i tættest kontakt med vores brugere, og som vi tager hånd om først, når der lander breaking news på skrivebordet. Jeg koordinerer også videoproduktioner, hjælper til med marketing og annonceartikler, og derudover skriver jeg også nogle sager til print-magasinet hver måned. Så jeg er vel efterhånden det, man kalder en redaktionel schweizerkniv.
-
Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?
Der er aldrig ro på. Det er både det spændende og det udfordrende. Hvis der ikke var variation, ville jeg kede mig ihjel ved skrivebordet, men min arbejdsuge er også altid uforudsigelig, så det sker jævnligt, at jeg går hjem fra arbejde og har nået en hel masse – bare ikke noget af det, der stod på min oprindelige to do-liste.
-
Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?
Jeg søgte ind på Medievidenskab, fordi jeg gerne ville arbejde med medier. Jeg vidste bare ikke, hvilket område der interesserede mig mest. Min bachelor var meget bred, men på kandidaten var jeg mere sikker på, hvad der optog mig, og hvad jeg var god til, og så var det nemt at målrette uddannelsen med valgfag.
Jeg er glad for, at jeg tog nogle fag i journalistisk formidling og målgruppeanalyse, og jeg endte også med at skrive en kvalitativ modtageranalyse af modemagasiner som mit speciale. De journalistiske skrivefag er nok dem, jeg trækker mest på i hverdagen. Derudover var jeg i praktik på et magasin på min kandidat, og det gav en masse erfaring, jeg kunne bruge, da jeg skulle til at søge job.
-
Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Aller Media?
Det er meget vigtigt for mig at have kollegaer. Vi er på kontoret hver dag, og jeg kan godt lide den ”familiefølelse”, der opstår på en redaktion. Det er også spændende at være i et stort mediehus med mange forskellige agendaer og roller.
-
Hvorfor er Aller Media en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?
Ud over de førnævnte ting, så synes jeg, at der er mange muligheder for at være kreativ, teste nye ideer og sætte sit eget fingeraftryk på indholdet i Aller. Handler det i sidste ende om, at bundlinjen skal være sort? Ja, det gør det vel i det fleste virksomheder, men det er ikke omsætning, der motiverer mig til at gå på arbejde. Det er derimod, at der er godt med spillerum og kasser, som du gerne må prikke huller i.