Om uddannelsen
Tag en overbygning til E-handel
Vil du arbejde strategisk og praktisk med e-commerce og digital forretningsudvikling? Synes du, at det kunne være spændende at gå i dybden med e-handel på tværs af medier og platforme og arbejde professionelt sammen med førende e-handelsvirksomheder? Så burde du se nærmere på denne E-handel overbygning til professionsbachelor.
Dit udytte med uddannelsen
På uddannelsen vil du få kompetencer til at kunne arbejde med forskellig e-handelsteknologier og du vil blive helt skarp på digital forretningsforståelse.
Uddannelsen forbereder dig til de forskellige jobtyper, der findes inden for e-handel og digital markedsføring etc.
Efter endt uddannelse vil du være i stand til at arbejde med:
- Customer experience
- Creative content
- Dataanalyse
- Google analytics
- Advanced digital marketing
Du vil blive certificeret i Google Analytics og Google Ads.
Uddannelsens indhold og opbygning
Du vil opleve en projektorienteret undervisningsform, som indeholder digitale læremidler, gruppearbejde og individuelle opgaver med fokus på din dagligdag i din praktikvirksomhed.
Uddannelsen i e-handel tager 1 ½ år og er en overbygning på markedsføringsøkonomuddannelsen eller tilsvarende to-årige uddannelser. E-handel er et fuldtidsstudie svarende til 3 semestre (90 ECTS-point).
Du bliver med denne uddannelse specialist i e-handel og digital økonomi. Der vil være fokus på customer experience, data-dreven markedsføring og creative content.
Undervisning på 1. semester:
Uddannelsen består af en række forskellige moduler, som tilsammen sikrer, at du får alle de relevante kompetencer. Du starter 1. semester med et brobygningsforløb, hvor du og dine medstuderende på tværs af jeres uddannelsesbaggrund bringes op på samme niveau.
På 1. semester arbejder du med e-handelsteknologier, digital forretningsforståelse, advanced digital marketing og customer experience. Herudover skal du i løbet af 1. semester finde den praktikplads, som du starter på det efterfølgende semester.
2. og 3. semester:
På 2. semester bliver du mere specialiseret inden for dataanalyse, advanced digital marketing og creative content. Du påbegynder din praktik i marts, og praktikken her vil være anderledes end på andre uddannelser, da den strækker sig over både 2. og 3. semester. Praktikken starter med en introuge og fortsætter derefter 2 dage om ugen i 8 uger, hvor du arbejder med at bringe din viden fra undervisningen i spil i praksis.
På 3. semester er du i praktik 2 dage om ugen i 15 uger. Du har desuden et valgfag, der giver mulighed for fordybelse i et emne, som er særligt interessant for dig. Semestret afsluttes med et bachelorprojekt.
Startdato
Eksamen og diplom
Du afslutter uddannelsen med et bachelorprojekt.
Ansøgning og adgangskrav
Du har adgang til denne uddannelser med disse erhvervsuddannelser:
- Markedsføringsøkonom
- Handelsøkonom
- Logistikøkonom
- Multimediedesigner
- Serviceøkonom
- Finansøkonom
Video
Sammen gør vi studerende, erhvervsliv og samarbejdspartnere parat til udvikling af fremtidens arbejdsmarked. Du kan vælge mellem tre typer af videregående uddannelser. Erhvervsakademiuddannelser 2-2½ år. Professionsbacheloruddannelser 3½-4 år. Professionsbacheloroverbygning til erhvervsakademiuddannelser 1½ år. Vi udbyder flere af vores uddannelser i...