Hjælp os med at besvare vores store studievalgsundersøgelse - og vind et sæt Airpods!

Søg uddannelse 👉

Musikanmelder - hvordan? - Forum

17-06-2012 08:26   Maria

Hej Studentum.dk Jeg har længe overvejet hvad det egentlig kræver at blive musikanmelder. Jeg har søgt lidt rundt på nettet men kunne ikke finde noget konkret. Jeg går ud fra man kan blive det ved at læse til journalist, men jeg ved ikke hvad det kræver på det musikalske felt. Man skal jo have en del baggrundsviden kunne jeg foretstille mig. Hilsen Maria


RE: Musikanmelder - hvordan?
16-08-2012 11:16   Tina

Hej Maria Det er rigtigt som du skriver, at en journalistuddannelse vil være en god start, hvis du vil arbejde som musikanmelder. Så tror jeg også, det handler om, at du får praktisk erfaring gennem studiejobs eller fuldtidsjobs på pladeselskaber og andre virksomheder, der arbejder med musik. Her kan du selv sørge for at skrive nogle uopfordrede ansøgninger og kontakte selskaberne. Der findes jo også højskoleophold, hvor du kan få en forsmag på musikfaget, se mere info her: http://www.studentum.dk/h_jskoleophold_____18.html Held og lykke med det, mvh Tina, Studentum.


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Mød en virksomhed